2013-10-08

10 công cụ seo miễn phí dành cho các cao thủ seo


10 công cụ SEO miễn phí tốt nhất

Những trợ thủ đắc lực cho “chủ web” trong việc phân tích và đánh giá website, và có thể giúp cải thiện thứ hạng website.
Theo các kết quả khảo sát, trên 60% truy xuất website thông qua các dịch vụ tìm kiếm (search engine) và trên 90% người dùng web chỉ xem trang kết quả tìm kiếm đầu tiên. Nếu website của bạn xuất hiện ở đầu danh sách kết quả thì sẽ có nhiều cơ hội được người dùng truy cập hơn. Điều này cho thấy tầm quan trọng của việc tối ưu website để các dịch vụ tìm kiếm dễ tìm thấy - được biết đến với thuật ngữ SEO (Search Engine Optimization). Nếu thực hiện đúng, SEO có thể giúp tăng cả số lượng người dùng và lượng truy cập website.
SEO là công việc cần nhiều công sức và thời gian. Mặc dù trên thị trường có những công cụ cao cấp và cao giá, nhưng cũng có những công cụ miễn phí có thể giúp bạn (những người chủ web - webmaster) tiết kiệm nhiều công sức.
1. Google Webmaster Tools google.com/webmasters
Google chuyên “cho không” những thứ đáng giá, Google Webmaster Tools là một trong số đó. Đây là dịch vụ trực tuyến (yêu cầu tài khoản) cung cấp những báo cáo chi tiết về “khả năng hiển thị” website của bạn trên Google, như tình trạng lập chỉ mục, những liên kết lỗi, các truy vấn dẫn đến site và nhiều tính năng giúp webmaster cải thiện khả năng tìm kiếm cho website như thiết lập robots.txt, sitemap (sơ đồ website)....
Thậm chí nó còn kiểm tra malware và tốc độ truy xuất website của bạn (nếu muốn kiểm tra và so sánh tốc độ của các website đối thủ, bạn có thể dùng một dịch vụ trực tuyến miễn phí khác: http://www.seomastering.com/site-speed-checker.php).
2. Google Analytics google.com/analytics
Thêm một công cụ khác của Google mà hầu như webmaster nào hiện nay cũng đều biết: Google Analytics (GA). GA là công cụ giám sát và phân tích website. GA yêu cầu hơi cao: nhúng một đoạn script vào các trang web của bạn - việc này chỉ có chủ web mới thực hiện được. Kết quả xứng đáng, GA cho những số liệu thống kê truy cập website, giúp bạn phân tích nhiều khía cạnh quan trọng về nội dung website và người dùng để có những chiến lược thích hợp.
Hai công cụ miễn phí của Google giúp bạn biết Goolge “nhìn” website của bạn như thế nào cũng như cách tiếp cận dịch vụ tìm kiếm số 1 này.
3. Yahoo! Site Explorer siteexplorer.search.yahoo.com
Việc tạo liên kết góp phần quan trọng cho việc cải thiện thứ hạng website. Hiện có một số công cụ phân tích liên kết như Link Diagnosis, BackLink Watch và Link Assistant. Nhưng có thể nói không công cụ nào làm tốt bằng Site Explorer của Yahoo!, nó không chỉ tìm ra các liên kết trỏ đến website của bạn mà còn sắp thứ tự theo mức độ quan trọng.
Ngoài phân tích liên kết, Site Explorer còn có tính năng giúp bạn làm SEO cho Yahoo! tương tự Webmaster Tools của Google (Bing cũng có công cụ tương tự).
Yahoo! Site Explorer mới có đối thủ cạnh tranh: công cụ Open Site Explorer (http://www.opensiteexplorer.org) vừa được SEOmoz tung ra hồi cuối tháng 1.
4. Microsoft IIS SEO Toolkit www.iis.net/expand/SEOToolkit
Đây là đồ nghề SEO hàng “khủng” của đại gia phần mềm Microsoft. Công cụ này hiện chỉ có thể cài đặt trên máy chủ web IIS 7, nhưng bạn có thể dùng nó phân tích từ xa website bất kỳ (không cần web server chạy trên IIS 7, có thể làm việc với cả web server Apache chạy trên Linux).
IIS SEO Toolkit gồm các thành phần Site Analysis, Robots Exclusion và Sitemaps and Site Indexes, cho phép bạn phân tích website chi tiết và đưa ra những đề nghị cùng công cụ chỉnh sửa robot và sitemap nhằm làm cho nội dung website “thân thiện” với các dịch vụ tìm kiếm.
5. AuditMyPC Sitemap Generator www.auditmypc.com/xml-sitemap.asp
Để “leo” lên đầu danh sách kết quả tìm kiếm, website của bạn phải trở nên quen thuộc với các dịch vụ tìm kiếm như Google.
Một “chiêu” quan trọng để đạt được đìều này là tạo sitemap (có thể hiểu như bản đồ website) cho website của bạn và “khai báo” cho các dịch vụ tìm kiếm biết.
Hiện có nhiều công cụ tạo site map, trong số đó Sitemap Generator của AuditPC có lẽ là công cụ tốt nhất: nó là dịch vụ trực tuyến chạy trong trình duyệt (yêu cầu Java), không giới hạn số trang của website.
6. SEO Toolbar tools.seobook.com/seo-toolbar
Thư viện bổ sung cho trình duyệt Firefox cung cấp bộ đồ nghề SEO hoàn chỉnh trên một thanh công cụ, bao gồm các kiểm tra thứ hạng (Google PR, Alexa Rank), phân tích website và từ khoá, so sánh các website cạnh tranh và nhiều tính năng hữu ích khác.
Một công cụ khác tương tự dành cho người dùng trình duyệt Google Chrome: Site SEO Tools (chrome.google.com/extensions/detail/diahigjngdnkdgajdbpjdeomopbpkjjc).
Thư viện mở rộng cho Chrome này cho bạn thông tin tổng quát về SEO của website trong một cửa sổ.
7. Yahoo! YSlow developer.yahoo.com/yslow/
Đây là thư viện bổ sung cho trình duyệt Firefox dùng kết hợp với công cụ Firebug. YSlow phân tích trang web, thông tin về các thành phần trang web và đưa ra các khuyến nghị cải thiện tốc độ cũng như cung cấp các công cụ để phân tích tốc độ như Smush.it và JSLint.
8. Xenu Link Sleuth home.snafu.de/tilman/xenulink.html
Ứng dụng nhỏ gọn này chạy trên tất cả phiên bản Windows (môi trường desktop, không phải server), được thiết kế tốt và dễ dùng; nó có khả năng phát hiện nhanh chóng các liên kết hỏng (dẫn đến lỗi 404) trên website của bạn và cung cấp nhiều thông tin khác giúp bạn dễ làm SEO.
9. SocialMention socialmention.com
Dịch vụ trực tuyến này dò tìm trên các trang blog, tiểu blog, diễn đàn, hỏi-đáp, mạng xã hội, lịch sự kiện và tin tức để “đo-đếm” thông tin đề cập đến thương hiệu của bạn hay từ khoá mà bạn nhập vào.
10. Website Grader websitegrader.com
Dịch vụ trực tuyến này đo lường hiệu quả tiếp thị của website.
Nó đưa ra điểm số dựa trên những thông tin như lưu lượng truy cập website, SEO, mức độ phổ biến của website trên các mạng xã hội và các thông số kỹ thuật khác. Nó còn đưa ra lời khuyên cơ bản để cải thiện việc quảng bá website.
Xin trích lời một chuyên gia: “...SEO không thể đem lại kết quả ngay lập tức. Có thể mất hàng tháng, thậm chí là hàng năm để đưa được một trang web lên thứ hạng cao trên các dịch vụ tìm kiếm.
Người làm SEO phải thực sự đam mê, kiên nhẫn và chịu khó học hỏi, khám phá những kỹ thuật và kiến thức mới để thành công.” Bạn có thể tìm hiểu thêm về SEO qua các bài viết đã đăng trên Thế Giới Vi Tính, ID: A0904_112, B0912_63 , B0909_60.

Chia sẻ like facebook tại google seo Việt Nam

seo google Việt Nam- chia sẻ like facebook

Tăng Like Facebook bằng các phần mềm marketing thực sự không mang lại hiệu quả cao và nhanh chóng. 
Tăng Like Facebook có 1 cách khác đơn giản và trực quan hơn nhiều đó là share likes. 
Hôm nay mình sẽ giới thiệu đến các bạn 1 website share likes nổi tiếng thế giới với các nguồn likes đến từ khắp nơi trên thế giới.
Nguyên tắc hoạt động của website này khá đơn giản. Nó tập trung tất cả mọi người có fanpage lại rồi cùng up fanpage đó lên website của nó, mình sẽ vào like và mỗi like như vậy sẽ được 1 số điểm tương ứng tuỳ thuộc vào fanpage đó set up bao nhiêu điểm cho 1 like. rồi chúng ta lại dùng điểm nhận được đó set up lại cho fanpage của chúng ta trên website này. Ưu điểm của share likes đó là chúng ta hoàn toàn chủ động trong việc muốn tăng like bao nhiu cho fanpage
Ví dụ: Ngày nào mình có vào collect điểm trên web share likes thì ngày đó mình sẽ được ng khác likes lại fanpage của mình
Hình thức hoạt động của nó rất công bằng có làm thì có hưởng, làm nhiều thì ăn nhiều làm ít ăn ít. Và bạn sẽ chắc chắn biết được rằng bạn sẽ được hưởng bao nhiêu với công sức mình bỏ ra chứ không như các phần mềm marketing cho facebook, forum seed v..v... làm thì nhiều mà k biết hiệu quả sẽ như thế nào.
Hướng dẫn sử dụng tăng like facebook:
 Bước 1: vào link sau AddMeFast - FREE Social Promotion đăng ký cho mình 1 tài khoản bằng cách klick vào chữ registration dưới ô Email như hình dưới
seo google Việt Nam- chia sẻ like facebook
Xong xuôi bước đầu thì bạn đăng nhập vào. (nếu nó yêu cầu xác nhận qua mail thì xác nhận rồi mới đnăg nhập)
Bước 2: Đây là giao diện sau khi đăng nhậpseo google Việt Nam- chia sẻ like facebook
Sẽ có rất nhiều cách để kiếm point các bạn có thể mò sau. Mình chỉ giới thiệu đến facebook likes vì theo mình point của nó nhiều nhất.
Chú ý: Đừng quên đăng nhập 1 account facebook bất kỳ nhé. vì mình còn phải like page ng` khác để share like nữa.
Bước 3:sau khi chọn mục Facebook Likes nó sẽ xuất hiện:
seo google Việt Nam- chia sẻ like facebookbạn click vào nút like nó sẽ xuất hiện 1 cửa sổ. chờ nó load xong sẽ xuất hiện 1 fanpage của ai đó. bạn like fanpage đó xong rồi tắt đi. thì ở trên cửa sổ của web share likes nó load và hiện ra như thế này:
seo google Việt Nam- chia sẻ like facebook
vậy là bạn đã được 8 point đầu tiên. tiếp tục bấm like để collect point. chỉ cần bỏ ra 1 ít thời gian tầm 5 phút là bạn sẽ có khoảng 500 point.
Bạn có thể check số point của mình ở trên góc phải
seo google Việt Nam- chia sẻ like facebook

của mình hiện tại là 454 point.

Bước 4: Add fanpage của bạn vào để tăng likes trên số point mà bạn có. Chọn vào nút Add Site/Page
seo google Việt Nam- chia sẻ like facebook
sau đó sẽ hiện ra như này
seo google Việt Nam- chia sẻ like facebook
Để tăng likes cho fanpage bạn chọn Type là FB pages & web likes
Title thì điền gì cũng đc. mình điền là thanks for your support
Site/page url: bạn điền địa chỉ page của bạn vào. ví dụ http://www.facebook.com/sharelikes
CPC là số point mà bạn trả cho ng` khác để ng` khác likes fanpage của bạn. nếu bạn muốn nhanh thì để 10. lúc trước mình để 10 CPC fanpage của mình từ 100 likes mà tăng lên 1500 likes trong 4 ngày. và tất nhiên bạn cần phải đi collect nhiều hơn mới có point trả cho ng` khác.
điền xong thì save change sau đó nó ra như này
seo google Việt Nam- chia sẻ like facebook
Vậy là hoàn thành rồi đó. bây h các bạn chỉ cần đi like cho người khác tại web share likes thì lượng likes fanpage của bạn cũng sẽ tăng

seo google Việt Nam- chia sẻ like facebook

* Ngoài ra mỗi ngày sau khi click like cho ng` khác 20 lần thì bạn sẽ nhận được daily like bonus là 150 point bằng cách vào mục daily bonus.

2013-10-03

Phần mềm tăng traffic, like facebook


AddMeFast Bot 1.0.2.8 - Phần mềm tăng traffic, facebook like tự động

AddMeFast Bot 1.0.2.8 - Phần mềm tăng traffic, facebook like tự động
  • AddMeFast là hệ thống mạng của hơn 1 triệu người dùng trên toàn thế giới kết nối với nhau để tăng lượng lick, facebook like, share...
  • AddMeFast sử dụng hệ thống điểm (Points) để tăng lượng lick, like.
  • Khi tạo tài khoản các bạn được tặng 50 Points miễn phí, các bạn bị mất điểm khi người khác truy cập trang web của bạn, các bạn kiếm điểm bằng cách truy cập website của người khác.
  • AddMeFast Bot là phần mềm tự động hóa các tác vụ thay vì click và truy cập trên web.

2013-10-02

Search Engine Optimization

SEO is an acronym for "search engine optimization" or "search engine optimizer." Deciding to hire an SEO is a big decision that can potentially improve your site and save time, but you can also risk damage to your site and reputation. Make sure to research the potential advantages as well as the damage that an irresponsible SEO can do to your site. Many SEOs and other agencies and consultants provide useful services for website owners, including:
  • Review of your site content or structure
  • Technical advice on website development: for example, hosting, redirects, error pages, use of JavaScript
  • Content development
  • Management of online business development campaigns
  • Keyword research
  • SEO training
  • Expertise in specific markets and geographies.
Keep in mind that the Google search results page includes organic search results and often paid advertisement (denoted as "Ads" or "Sponsored") as well. Advertising with Google won't have any effect on your site's presence in our search results. Google never accepts money to include or rank sites in our search results, and it costs nothing to appear in our organic search results. Free resources such as Webmaster Tools, the official Webmaster Central blog, and our discussion forum can provide you with a great deal of information about how to optimize your site for organic search.
Before beginning your search for an SEO, it's a great idea to become an educated consumer and get familiar with how search engines work. We recommend starting here:
If you're thinking about hiring an SEO, the earlier the better. A great time to hire is when you're considering a site redesign, or planning to launch a new site. That way, you and your SEO can ensure that your site is designed to be search engine-friendly from the bottom up. However, a good SEO can also help improve an existing site.
Some useful questions to ask an SEO include:
  • Can you show me examples of your previous work and share some success stories?
  • Do you follow the Google Webmaster Guidelines?
  • Do you offer any online marketing services or advice to complement your organic search business?
  • What kind of results do you expect to see, and in what timeframe? How do you measure your success?
  • What's your experience in my industry?
  • What's your experience in my country/city?
  • What's your experience developing international sites?
  • What are your most important SEO techniques?
  • How long have you been in business?
  • How can I expect to communicate with you? Will you share with me all the changes you make to my site, and provide detailed information about your recommendations and the reasoning behind them?
While SEOs can provide clients with valuable services, some unethical SEOs have given the industry a black eye through their overly aggressive marketing efforts and their attempts to manipulate search engine results in unfair ways. Practices that violate our guidelines may result in a negative adjustment of your site's presence in Google, or even the removal of your site from our index. Here are some things to consider:
One common scam is the creation of "shadow" domains that funnel users to a site by using deceptive redirects. These shadow domains often will be owned by the SEO who claims to be working on a client's behalf. However, if the relationship sours, the SEO may point the domain to a different site, or even to a competitor's domain. If that happens, the client has paid to develop a competing site owned entirely by the SEO.
Another illicit practice is to place "doorway" pages loaded with keywords on the client's site somewhere. The SEO promises this will make the page more relevant for more queries. This is inherently false since individual pages are rarely relevant for a wide range of keywords. More insidious, however, is that these doorway pages often contain hidden links to the SEO's other clients as well. Such doorway pages drain away the link popularity of a site and route it to the SEO and its other clients, which may include sites with unsavory or illegal content.
If you feel that you were deceived by an SEO in some way, you may want to report it.
In the United States, the Federal Trade Commission (FTC) handles complaints about deceptive or unfair business practices. To file a complaint, visit: http://www.ftc.gov/ and click on "File a Complaint Online," call 1-877-FTC-HELP, or write to:
Federal Trade Commission
CRC-240
Washington, D.C. 20580
If your complaint is against a company in a country other than the United States, please file it at http://www.econsumer.gov/.
  • Be wary of SEO firms and web consultants or agencies that send you email out of the blue.
    Amazingly, we get these spam emails too:
    "Dear google.com,
    I visited your website and noticed that you are not listed in most of the major search engines and directories..."
    Reserve the same skepticism for unsolicited email about search engines as you do for "burn fat at night" diet pills or requests to help transfer funds from deposed dictators.
  • No one can guarantee a #1 ranking on Google.
    Beware of SEOs that claim to guarantee rankings, allege a "special relationship" with Google, or advertise a "priority submit" to Google. There is no priority submit for Google. In fact, the only way to submit a site to Google directly is through our Add URL page or by submitting a Sitemap and you can do this yourself at no cost whatsoever.
  • Be careful if a company is secretive or won't clearly explain what they intend to do.
    Ask for explanations if something is unclear. If an SEO creates deceptive or misleading content on your behalf, such as doorway pages or "throwaway" domains, your site could be removed entirely from Google's index. Ultimately, you are responsible for the actions of any companies you hire, so it's best to be sure you know exactly how they intend to "help" you. If an SEO has FTP access to your server, they should be willing to explain all the changes they are making to your site.
  • You should never have to link to an SEO.
    Avoid SEOs that talk about the power of "free-for-all" links, link popularity schemes, or submitting your site to thousands of search engines. These are typically useless exercises that don't affect your ranking in the results of the major search engines -- at least, not in a way you would likely consider to be positive.
  • Choose wisely.
    While you consider whether to go with an SEO, you may want to do some research on the industry. Google is one way to do that, of course. You might also seek out a few of the cautionary tales that have appeared in the press, including this article on one particularly aggressive SEO:http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2002002970_nwbizbriefs12.html. While Google doesn't comment on specific companies, we've encountered firms calling themselves SEOs who follow practices that are clearly beyond the pale of accepted business behavior. Be careful.
  • Be sure to understand where the money goes.
    While Google never sells better ranking in our search results, several other search engines combine pay-per-click or pay-for-inclusion results with their regular web search results. Some SEOs will promise to rank you highly in search engines, but place you in the advertising section rather than in the search results. A few SEOs will even change their bid prices in real time to create the illusion that they "control" other search engines and can place themselves in the slot of their choice. This scam doesn't work with Google because our advertising is clearly labeled and separated from our search results, but be sure to ask any SEO you're considering which fees go toward permanent inclusion and which apply toward temporary advertising.
  • What are the most common abuses a website owner is likely to encounter?
  • What are some other things to look out for?
    There are a few warning signs that you may be dealing with a rogue SEO. It's far from a comprehensive list, so if you have any doubts, you should trust your instincts. By all means, feel free to walk away if the SEO:
    • owns shadow domains
    • puts links to their other clients on doorway pages
    • offers to sell keywords in the address bar
    • doesn't distinguish between actual search results and ads that appear on search results pages
    • guarantees ranking, but only on obscure, long keyword phrases you would get anyway
    • operates with multiple aliases or falsified WHOIS info
    • gets traffic from "fake" search engines, spyware, or scumware
    • has had domains removed from Google's index or is not itself listed in Google

Back to school SEO

  • Every SEO can benefit from a periodic refresher of the important elements of every site. Sometimes it is the simplest things that slip by and trip us up.
  • It's that time of year again when the kids head back to school and the air begins to hint at the coming of fall. I'm sure the first few days of school are spent doing a little refresh to get all the kids back up to speed after the summer months.
  • Of course SEOs don't get summer breaks and the learning doesn't ever really stop or even slow down. But that doesn't mean that a little SEO refresher every now and again isn't useful or is any less valuable.
  • Here are 10 important elements that should always remain top-of-mind with every SEO.
  • Unique titles: The page title is one of the most important aspects of your site for both search engines and users. Every page should have its own, unique title that encapsulates what that page is about in a succinct, keyword rich manner.
  • Crawler friendly: Many sites get off on the wrong foot to begin with, or fall astray along the way. All the keyword research and optimization in the world will be of little use if the site can't be crawled because of poor architecture or all your links require JavaScript. Likewise, Flash and Ajax are highly enticing tools (think: "eye candy"), but less than optimal implementation can stop search engines at your front door or leave them looking at what appears to them as empty pages.
  • Research & test: SEO is a constantly moving target. Web sites come and go, search phrases rise and fall in popularity, sites gain and lose inbound links, and search engine algos continue to change and adapt. Keyword research, site metrics and analytics should be viewed as ongoing tasks.
  • Keywords: Keywords are the foundation of any SEO program. With these in hand, you can begin to incorporate them into your page titles, headings and body text, as well as incorporating the most evergreen keywords into your file naming.
  • Compelling meta descriptions: Compelling keyword rich meta descriptions provide an opportunity to communicate with searchers, giving them a reason to click through to your site.
  • Don't compete: Each page of your site should have its own topical focus. Don't let your pages compete against one another, either because of duplicate content or trying to rank for the same keywords.
  • Build strong internal links: A lot of attention gets paid to link building, yet many sites fail closest to home with links within the site. Be sure that your internal links are optimal...no 404 errors from broken links, use good keyword rich anchor text instead of meaningless "click here" and "next" kind of links. Take this one step further and look where it makes sense to incorporate internal cross-linking to your own content.
  • Don't lose what you've built: A lot of energy goes into optimizing a site, improving search rankings, and building links. All of that effort can be wiped away in no time if you change filenames, move pages or even move everything to a new site or change your CMS without properly implementing 301 permanent redirects.
  • Participate: Today, succeeding online is about more than just keywords, search engines and rankings. You must think outside the site and participate in the greater community. On-site blogging, participating in other blogs and social media sites are all activities that serve to round out any SEO program.
  • Create great content: It should go without saying, but all your SEO efforts won't make a difference if you don't have great content on your site. Great content is what keeps visitors coming back to your site and encourages others to link to your site. Write content for your site users and the search engines will follow.

Google seo

Tối ưu hóa công cụ tìm kiếm

  • Tối ưu hóa công cụ tìm kiếm, tiếng Anh: Search Engine Optimization, viết tắt: SEO, là một tập hợp các phương pháp nhằm nâng cao thứ hạng của một website trong các trang kết quả của các công cụ tìm kiếm (phổ biến nhất là Google).[1] Các phương pháp đó bao gồm việc tối ưu hóa website ( tác động mã nguồn HTML và nội dung website) và xây dựng các liên kết đến trang để các công cụ tìm kiếm chọn lựa trang web phù hợp nhất phục vụ người tìm kiếm trên Internet ứng với một từ khóa cụ thể được người dùng truy vấn.

SEO mang lại một số ưu điểm:

  • SEO mang lại lợi nhuận.
  • SEO giúp thu hút lượng lớn khách hàng mục tiêu có quan tâm trực tiếp đến sản phẩm, dịch vụ kinh doanh của công ty. Vì vậy mang lại doanh thu.
  • Tiết kiệm chi phí truyền thông khác.
  • Chi phí dành cho SEO không lớn.
  • Giúp doanh nghiệp mở rộng thị trường, đối tượng khách hàng, thậm chí đa dạng hóa sản phẩm một cách dễ dàng.
  • SEO nâng cao thương hiệu của doanh nghiệp.
  • Xuất hiện nhiều trên kết quả tìm kiếm khiến doanh nghiệp của bạn dễ dàng được biết đến.
  • Xuất hiện ở những vị trí cao hàm ý doanh nghiệp của bạn hoạt động lâu năm và là website đáng tin cậy.

Các lĩnh vực SEO


  • Trước hết cần khẳng định, làm SEO mang nhiều yếu tố về mặt kỹ thuật, sẽ rất khó nếu không hiểu về việc xây dựng website. SEO có thể chia làm 2 mảng chính:
  • Seo Onpage: tối ưu thiết kế và nội dung website.
  • Đây là quá trình tối ưu hóa Website và nội dung các trang trong Website nhắm giúp trang web của bạn trở nên thân thiện hơn với các Máy chủ tìm kiếm (Bing, Google, Yahoo...)
  • Seo Offpage: xây dựng liên kết từ website khác trỏ tới website của bạn.

Phương pháp tối ưu hóa


  • Google, Yahoo hay Bing là các bộ máy tìm kiếm vì thế nó xây dựng các tiêu chuẩn để đánh giá, xếp hạng website. Một website càng đáp ứng được nhiều các tiêu chuẩn của máy tìm kiếm thì càng được đánh giá tốt, cơ hội lên trên TOP sẽ cao hơn. Hiện nay, có một số cách thức quan trọng sau để thực hiện SEO: [2]
  • Title - Tiêu đề trang: khai báo thẻ Page Title của website ngắn gọn, súc tích, duy nhất trong từng webpage. Các máy tìm kiếm đánh giá rất cao thẻ Page Title do nó là những gì xúc tích, hàm chứa nhất của website.
  • Description- Thẻ mô tả: Nó giống như một đoạn tóm tắt nội dung của website. Khi khai báo Description cũng phải viết ngắn gọn, xúc tích. Desciption thông thường là đoạn text màu đen hiện ra bên trên đường link, bên dưới tiêu đề trang trong phần kết quả tìm kiếm.
  • URL: Xây dựng một URL tĩnh - hay URL thân thiện với người dùng và máy tìm kiếm. Trong URL thân thiện không nên có các ký tự đặc biệt (%, $, ~, ...) mà phải giống như đường dẫn thư mục trong window. Việc này làm các công cụ tìm kiếm dễ dàng hơn trong việc tìm và thu thập nội dung trong website.
  • Xây dựng Backlink: Là việc trao đổi liên kết, xây dựng liên kết tới các website khác. Việc trao đổi này dựa trên trao đổi với các website có cùng nội dung chủ đề và chất lượng tốt thì sẽ có hiệu quả cao hơn.
  • Với SEO nội dung là điều kiện quan trọng nhất để SEO một website. Nội dung của website phải hữu ích với độc giả. Máy tìm kiếm sinh ra là để phục vụ mọi người tìm kiếm thông tin trên Internet. Những Website có được nội dung phong phú, hữu ích và thông tin luôn cập nhật sẽ luôn nằm ở vị trí TOP đầu.
  • Cũng giống như các phương pháp truyền thông khác. Tùy vào tình huống mà có nên sử dụng SEO hay không. SEO hướng tới phát triển lâu dài, vững chắc nên cần một thời gian khá dài để phát triển. SEO sẽ không phù hợp với các mục đích truyền thông ngắn hạn.

2013-09-19

Google seo free tools

  • Google Webmaster tools
SEO analysis tools are
  1. http://www.trugroovez.com/free-seo-tools.htm
  2.  http://www.webuildpages.com/tools/
  3.  http://www.seocompany.ca/tool/11-link-popularity-tools.html.
  • NicheBot
A keyword discovery tool that helps pinpoint the right keywords for optimization
The SERPS Tool
The SERPS (or search engine positioning) tool helps you discover your ranking
across Google and other major search engines in one fell swoop

  • Meta Tag Analyzer

Checks meta information for errors and relevance to page content
Commercial SEO Analysis Software
Keyword Elite
Keyword analysis
SEO Elite
Automated SEO analysis
Lyris HQ
Provides a hosted suite of integrated web tools that includes marketing services,
email, search marketing, web analytics, and web content management (CMS)
SEO Administrator
A suite of SEO analysis tools
The best-known text-only web browser is Lynx. You can find more information about
Lynx at http://lynx.isc.org/
  • The robots.txt File
The following syntax in the robots.txtfile blocks all compliant bots from traversing your entire site:
User-agent: *
Disallow: /
• The User-agentline specifies the bot that is to be banished.
• The Disallowline specifies a path relative to your root directory that is banned
territory.
  • For more information about working with the robots.txt file, see the Web Robots FAQ. You can also find tools for managing and generating custom robots.txtfiles and robot metatags (explained later) at http://www.rietta.com/robogen/(an evaluation version is available for free download)
  • You can find the entire database of registered and excludable robots and their identifiers (currently about 300) at http://www.robotstxt.org/db.html.

The basics of SEO involve these steps

SEO is the set of techniques used to drive web traffic to websites , optimization of the code , content , and organization of a site.
Effective SEO requires understanding that there needs to be a balance between attracting search engines and interesting human visitors
The basics of SEO involve these steps:
• Understanding how your pages are viewed by search engine software
• Creating content that is attractive to the search engine indexing
• Taking common-sense steps to make sure that the way your pages are coded is optimized from the viewpoint of these search engines
• Organizing your site in a way that makes sense to the search engine index
• Avoiding some overaggressive SEO practices that can get your site blacklisted by the search engines

2013-09-18

Creating email lists and surmounting the spam problem

The easiest way to implement email marketing is to use a service. The top email marketing providers to small and medium-sixed enterprises are Constant Contact and iContact , with minimum monthly charges of $10 to $15
  1. Besides basic email management , these services provide some important functionality , including :
  2. Tools for creating attractive HTML email newsletter
  3. Tracking, so you know which recipients click on which links in your email
  4. Targeting , so you can send different content to a variety of recipients with different interests
  5. User management, so user can modify their subscriptions without requiring your intervention
  6. Database tools , so you can better manage your subscribers and understand their behavior
  7. Compliance with anti-spam laws and relationship with ISPs to make sure your emails go through
Action items
Here are some action iterms for you to get started on the road to driving traffic to your website:
  1. Submit your site to search engines.
  2. Resubmit your site to search engines as necessary over time
  3. Get a Google Webmaster Tools account
  4. Verify your site with Google Webmaster Tools
  5. Run Google Webmaster diagnostics on your site
  6. Generate a site map and register it with Google
  7. Get your site listed in the ODP and Yahoo! Taxonomic directories
  8. Work to encourage appropriate inbound linking to your site
  9. Create a topical blog and associate it with your website
  10. Publish a press release
  11. Continue to publish press releases as stories related to your site come up
  12. Create and distribute syndication feeds
  13. Create and maintain a subscription-based email newsletter

2013-09-17

Benefit: RSS and Atom

Using syndication feeds to your benefit: RSS and Atom
However , syndication feeds work well as a device for driving traffic to a site because:
  • Feed content is under the control of the publisher.
  • Most feeds contain items that are thematically linked( and can be related to a site)
  • Feed items provide content along with links back to more content on a publisher is site
  • It is easy to distribute a syndication feed
You’ll find links to these tools and to syndication resources in general on the RSS Com Pendium and on O’Reilly’s Xml.com site.

Press Release(PR)

There are several online services that exist to distribute PR, including 24-7PressRelease.com, FreePressRelease.com, and PRWeb
  • TypePad
TypePad is a service run by Six Apart that will host your Movable Type blog for a fee.
  • WordPress hosting
The WordPress organization will host a free blog at a domain like yourblog.wordpress.org. If you need more full hosting services, WordPress recommends commercial hosting providers at http://wordpress.org/hosting/.
  • Blogger
Blogger, owned by Google, provides free blogs at domains like yourblog.blogspot.com.

Backlink

Page Rank 6

  1. http://currybet.net/
  2. http://carlgalloway.com/
  3. http://sirpi.org/
  4. http://midasoracle.org/
  5. http://blog.mofuse.com/
  6. http://themallblog.com/
  7. http://moritzlaw.osu.edu/blogs/tokaji/
  8. http://brazencareerist.com/
  9. http://weblogtoolscollection.com/
  10. http://eartheasy.com/blog/
  11. http://themallblog.com/
  12. http://hurryupharry.org/
  13. http://thevirtualhandshake.com/blog/
  14. http://blog.photography.si.edu/
  15. http://justintadlock.com/
  16. http://interactiondesign.sva.edu/
  17. http://businessfinancemag.com/
  18. http://jiscdigitalmedia.ac.uk/blog

Page Rank 5 DoFollow Blogs

  1. http://www.oilman.ca/
  2. http://www.communityspark.com/
  3. http://focusorganic.com/
  4. http://www.layercake.net/
  5. http://www.hobo-web.co.uk/seo-blog/
  6. http://justaddwater.dk/
  7. http://blog.dmbcllc.com/
  8. http://therenegadewriter.com/
  9. http://www.iayork.com/MysteryRays/
  10. http://www.lifeinthefastlane.ca/
  11. http://elleeseymour.com/
  12. http://profitsfinancesite.com/
  13. http://links.org.au/
  14. http://www.knrn.org/
  15. http://blogs.cetis.ac.uk/asimong/
  16. http://www.seobythesea.com/

Page Rank 4 DoFollow Blogs


  1. http://dmiracle.com/
  2. http://blog.waxmarketing.com/
  3. http://www.retirement-income.net/blog/
  4. http://www.lifeintherough.com
  5. http://www.marketing-results.com.au/
  6. http://nthambazale.com/
  7. http://www.wordpressmax.com/
  8. http://www.alistseo.com/
  9. http://mikemoran.com/biznology/blog/
  10. http://kikolani.com
  11. http://linguisticszone.blogspot.com
  12. http://comedyplus.blogspot.com/
  13. http://www.phpcafe.net/blog/
  14. http://omgpittsburgh.com/
  15. http://www.scrapscene.com
  16. http://thesisthemehq.com
  17. http://larholm.com
  18. http://www.techjaws.com
  19. http://www.steverenner.com
  20. http://www.jhsiess.com/
  21. http://www.stomperblog.com
  22. http://www.bryper.com
  23. http://www.drownradio.com
  24. http://www.verticalmeasures.com/blog/
  25. http://www.smallbusinessbranding.com/
  26. http://www.barrywise.com/
  27. http://www.memwg.com/
  28. http://www.deardrmoz.com/
  29. http://www.howtowakeupearly.com/
  30. http://alemsys.com/
  31. http://blog.littlerockjams.com/
  32. http://www.affordable-internet-marketing.com/
  33. http://www.articlesnatch.com/blog/
  34. http://rumahabi.com
  35. http://www.costpernews.com
  36. http://www.wallpaperstop.com
  37. http://menstrualpoetry.com/
  38. http://lillieammann.com/blog/
  39. http://www.bokashiman.com/
  40. http://wpcult.com/
  41. http://www.rajtilak.net/
  42. http://blog.winesworld.com/
  43. http://www.javelinmarketing.com/blog/
  44. http://dmiracle.com/
  45. http://www.purplewren.com/
  46. http://fruityoaty.com
  47. http://www.stephanmiller.com
  48. http://laketrees.blogspot.com
  49. http://rumahabi.com/
  50. http://www.lifeintherough.com/
  51. http://abstract2collective.blogspot.com/
  52. http://www.jhsiess.com
  53. http://www.larsbachmann.dk
  54. http://nancyhendrickson.com/
  55. http://poeartica.blogspot.com/
  56. http://heiseidemocracy.com
  57. http://selberg.org/
  58. http://www.middlezonemusings.com
  59. http://www.canadienseneurope.org/

Manual website submission to directories

Manual website submission to directories
All you have to do is to conduct a search for the following combinations:
“add link” + your keywords
“add a link ”+ your keywords
“add site”+ your keywords
“add a site ”+ your keywords
“add your site”+ your keywords
“add URL” + your keywords
“add your URL” + your keywords
“add website” + your keywords
“add a website”+ your keywords
“add your website”+your keywords
“favorite links”+ your keywords
“favorite sites”+ your keywords
“submit URL” + yourkeywords
“submit your URL” + your keywords
“submit website” + your keywords
“submit a website” + your keywords
“submit your website” + your keywords
“submit link” + your keywords
“submit a link” + your keywords
“submit your link” + your keywords
“submit site” + your keywords
“submit a site” + your keywords
“submit your site” + your keywords
“link exchange” + your keywords
“link trade ” + your keywords
“link swap” + your keywords
“recommended links” + your keywords
“recommended sites” + your keywords
“recommended places” + your keywords
“recommended websites” + your keywords
“cool sites” + your keywords
“cool places” + your keywords
“cool websites” + your keywords
“suggest site” + your keywords
“suggest website” + your keywords
“suggest a website” + your keywords
“suggest your website” + your keywords
“suggest link” + your keywords
“suggest a link” + your keywords
“suggest your link” + your keywords
“suggest a site” + your keywords
“suggest your site” + your keywords
“suggest URL” + your keywords
“suggest a URL” + your keywords
“resources” + your keywords
“exchange links” + your keywords

Example:
add link” + google seoseowebsite design

Finding the right frequency of submission to direstories.

The frequency depends on several factors :
  1. How old the domain is.
  2. What PageRank the domain has
  3. The quantity and value of back links to the domain currently indexed by the search engine
Find the best frequency for your site.
New domain (new domains also include the sites that have a few back links and the sites that have been in search engines results for 3 months or less)

First week –max 8-10 direcrories per day
Next 7-10 days –max 15 directories per day
Rest time-10-15 directories per day
When the directories list comes to the end, you should better add to max 5 directories per day during the last 10 days

Standard domain
(The sites that are less than 1 year old , display in search engine results, have some back links and indexed pages)

The best way is to start adding to directories with a high PageRank:
First week-15-20 directories per day
Next weeks -10-15 directories per day
Old domain
(The sites that are older than 2 years, have been more than 1-2 years in search engines, have the internal pages indexed, have back links from pages with PR3 or higher)
There are no special rules.It is enough to add the site on a consistent basis.
It is recommended to submit to minimum 15 directories per day.
When the directories list comes to the end, the best way is to add to max 7-10 directories per day during the last 7 days.


Secret tips for successful website submission

So, to succeed in the site submission to free link directories , you will want to follow these rules:
#1. Choose relevant directories.
  • Why are relevant sites preferable ? for two reasons:
  1. The links on the relevant pages may bring your traffic because they are related to the page theme.
  2. The search engines will consider these links as more valuable and your web pages will appear more relevant to your target search phrases.
#2. Submit your site only once .
  • Do not submit the same website to the same directory more than one time.
#3. Submit your home page only.
  • Do not submit deep links
#4.Choose the relevant sub-category form the list .

  • Do not submit your site to the top-level category (unless this is allowed by Submission Guidelines)
#5.Read the directory Submission Guidelines.
  • If your website does not meet the submission requirements , you won’t waste your time for the directory .
#6.Use the email address from the same domain .
  • Do not use a free email address when you fill in the form to submit your site.
#7.Build your links slowly.

2013-09-16

Submission of the site to web directories

Link building strategies
  • The reciprocal links were the number 1 in the SEO process.
  • Building links is a challenging  process , and reciprocal links are often the easiest ones to acquire , especially for new brand sites.
  • The reciprocal links make no more than 25% of the total amount of your inbound links.
  • But the reciprocal links between the site on home design and the site related to SEO is not a good idea.

Submission of the site to web directories
The secret to know when building  your links is that search engines like natural link structure and hate artificial link structure.
Natural links Artificial links
Anchor text varies
Grow in number gradually
If the site exchange links , the link points to reputable pages only
Anchor text is the same
Appear in great number suddenly
Many are reciprocal
The site links to link farms, or web rings , or isolated nodes.
Preparing the website for submission
  • Title
  • Keywords 
  • Description
  • Do not write the titles in ALL CAPS
Diversify your titles in a 40%/40%/20% manner:
  1. 40% contain generic anchors like”Click here”, “Read more”,”Go here”,..
  2. 40% contain a generic anchor and your domain .(ex: “visit yourdomain.com”,”click yourdomain.com”,”visit my website domain.com” )
  3. 20% of your anchors contain your keywords.

Submitting websites to search engines

Google and most other search engines use several separate mechanisms:
  • A program that scrawls the web to find sites , also called a crawler or a spider.Once found (crawled), site are placed in the search engine is index.
  • Software that ranks sites are placed in the search engine is index to determine their order of delivery when some one uses google to search for a particular keyword or phrase.
Important search engines for submission
Search engineSubmission URL
Google
http://www.google.com/addurl/
Yahoo!http://www.bing.com/docs/submit.aspx
Binghttp://search .yahoo.com/info/submit.html

The best-known example of this kind of site is Submit Expresss, which will submit your URL to 40 site for free

Useful free services and software

TinyURL: it allows you to convert , unwieldy URLs.
Alexa : analytisc keywords
Smarty: templating system PHP free.

Creating successful websites:

 The taxonomy of success
1.The website is humorous and makes visitors laugh
2.The website provides a useful free service
3.The website is an online magazine or newspaper
4.The website provides opinions in the form of a blog or blogs
5.The website provides practical information.
6.The website sells a popular produc or service
7.The website services a community and provides communication tools for that community

2013-09-15

Building links

Typically a link consists of two parts:

  • URL(uniform Resource Locator ).This is the web address of the site your link points to .
  • Anchor text.This is the visible text of the link.

Google is known to look at these factors when ranking a website googleseovn:

  1. Number and quality of the links from other sites.
  2. Anchor text of the links.( not use the same anchor text for all links either , google sees those links as spam.)
  3. Historical factors.

After the recent Google Panda Update it is important that you diversify your anchor text in a 40%40%20% manner:

  • 40% contain generic anchors like:

Click here
Read more
Go here
Find out more here
Find out info here
Learn more here
Visit this link
Click this link
Visit this site
Continue reading

Example:
<a href="http://googleseovn.com/" title="google seo">Click here</a>
  • 40% contain a generic anchor and your domain , for example:
Visit yourdomain.com site
Click yourdomain.com
Visit my website domain.com
Read more on my site domain.com
Find out more at domain.com
Click on domain.com for a full article
Example:
<a href="http://googleseovn.com/" title="google seo">Visit googleseovn.com site</a>
  • 20% of your anchors contain your keywords.

Link to google seo vn

Link building

  • SEO is the process of taking steps with your website to make it highly ranked by the search engines for your desired search terms.The key element in getting a higher page rank is link building .Building high-quality links to your website that appear natural to search engines is one and most important step towards increasing your page rank.

Why are links so important for your online success?

  1. Links make your website get indexed by search engines so they begin ranking googleseovn for target keywords.
  2. Search engines use links to determine how relevant googleseovn is to search terms.

2013-09-12

SEO Goals and Objectives

• Search engines drive dramatic quantities of focused traffic, comprising people intent on accomplishing their research and purchasing goals.
• Visibility in search engines creates an implied endorsement effect, where searchers associate quality, relevance, and trust worthiness with sites that rank highly for theirqueries.
• Dramatic growth in the interaction between offline and online marketing necessitates investment by organizations of all kinds in a successful search strategy.

2013-09-11

web crawling

  • A Web crawler starts with a list of URLs to visit, called the seeds. As the crawler visits these URLs, it identifies all the hyperlinks in the page and adds them to the list of URLs to visit, called the crawl frontier. URLs from the frontier are recursively visited according to a set of policies.
  • The large volume implies that the crawler can only download a limited number of the Web pages within a given time, so it needs to prioritize its downloads. The high rate of change implies that the pages might have already been updated or even deleted.
  • The number of possible crawlable URLs being generated by server-side software has also made it difficult for web crawlers to avoid retrieving duplicate content.
  • "Given that the bandwidth for conducting crawls is neither infinite nor free, it is becoming essential to crawl the Web in not only a scalable, but efficient way, if some reasonable measure of quality or freshness is to be maintained." A crawler must carefully choose at each step which pages to visit next.

Optimizing for Specific Countries

Here are a few of the top factors that contribute to international ranking success:
• Owning the proper domain extension for the country
that your business is targeting
• Hosting your website in the country you are targeting (with a country-specific IP address)
• Registering with local search engines:
— Google: http://www.google.com/local/add/
— Yahoo!: http://listings.local.yahoo.com/csubmit/index.php
— Bing: https://ssl.bing.com/listings/BusinessSearch.aspx
• Having other sites from the same country link to you
• Using the native language on the site (an absolute requirement for usability)
• Placing your relevant local address data on every page of the site
• Defining your preferred region in Google Webmaster Tools

Analyzing Ranking Factors

Here is a high-level summary of the top nine results:
• Keyword use in title tag
• Anchor text of inbound link
• Global link authority of site
• Age of site
• Link popularity within the site’s internal link structure
• Topical relevance of inbound links
• Link popularity of site in topical community
• Keyword use in body text
• Global link popularity of sites that link to the site

2013-09-09

The professional SEO practitioner ?

  • Measuring which keyword phrases to target
  • Measuring which keyword phrases to include on a page about a certain topic
  • Measuring the relationships of text on other high-ranking sites/ pages
  • Finding pages that provide “relevant” themed links

Content a website

  • Search engines place a lot of weight on the content of each web page. 
  • Search engines do a detailed analysis of each web page they find during their crawl to help make that determination.
  • Search engine performing a detailed analysis of all the words and phrases that appear on a web page, and then building a map of that data for it to consider showing your page in the results when a user enters a related search query.

search engine?

The search engines have several major goals and functions. These include:
  • Crawling and indexing the billions of documents (pages and files) accessible on the Web
  • Responding to user queries by providing lists of relevant pages.

Setting the site name

The site name is the key to you for several reasons:
  • Appears on the site header in many themes, as highlighted in the following screenshot
  • Appears as the page title shown in the top browser bar and browser tab, as highlighted in the following screenshot
  • If a browser supports tabs, the name will also appear on the browser tab for the page
  • The name appears in e-mails generated by the system